måndag 30 november 2009

Adventstid kom till mitt ensamma hus...

Ja, nu ska jag väl inte påstå att mitt hus är så ensamt ;) men det är en av de finaste adventssångerna tycker jag. Och imorgon drar SVT igång med sin julkalender och Allt Om Scrap drar igång med sin, missa för allt i världen inte att kika in där, vi öppnar nya luckor varje dag.
Och julkortstillverkningen är igång om än mycket långsamt, dessa två kort visades upp på Aos-tidningen förra söndagen. Skulle egentligen hållit i den bilagan men sötaste Ullis räddade den, för själv mådde jag inte så bra då, pekar nedåt, så förstår ni.
Ett Z-folded-kort, älskar den kortvikningen!

Korten blev i alla fall väldigt färgglada, lite otraditionellt på julkort men jag bara älskade MMEs lite busiga papper. Kommer säkert mera av dem senare.


Idag har Anders namnsdag, han har då slaskat ordentligt så då hoppas vi att det gamla talesättet har rätt och att julen därmed braskar! Jag vill ha en vit jul!
Och innan dess skulle det inte sitta illa med minusgrader... Fotbollsplanen på skolan där jag jobbar ser ut som en leråker men det hindrar ju inte barnen... så klart! ;D Men leriga blir de! =(
Kram på er och glöm inte att ta hand om varandra!
Cath.

Inga kommentarer: