måndag 6 juni 2011

Bryter bloggtystnaden med...

... ett litet tal av tacksamhet. Vi har det tufft nu i vår familj med äldsta dottern som inte mår så bra. Men jag har till min glädje upptäckt att vi har ett fantastiskt nätverk. Det heter ju att i nöden prövas vännen och jodå, alla våra vänner har hållit måttet, de har hört av sig på olika sätt och stöttat. Själv har jag inte orkat så mycket mer än det mest nödvändiga men jag är så tacksam och glad över dessa underbara människor som vi omger oss med i när och fjärran! Underbara släktingar som hör av sig och stöttar på olika sätt har vi också! Så mitt i allt elände finns en enorm glädje över alla fantastiska människor som tar sig tid att bry sig om!

Ikväll har vi varit och ätit middag hos ett par goda vänner. Innan vi åkte tittade jag på ett kort som jag gjort och som jag tänkte ta med mig till min väninna. Det är ett kort med fina Rox stamps stämpel "Lycka är att ha en vän som du". Naturligtvis glömde jag kortet eftersom min vänster och höger hjärnhalva inte riktigt koordinerar nu... men hon ska få det! Och så föddes en tanke. Jag vill ha en liten utmaning i bloggen med tema vänskap. Japp, så gör vi! Därför:

UTMANING - TEMA VÄNSKAP!
Skapa ett alster, vilket som helst; layout, kort, alter eller digi med temat "Vänskap"!
Blogga ditt bidrag och länka till detta inlägg. Lämna sedan en hälsning med direktlänk till ditt alster i en kommentar till detta inlägg. Har du ingen blogg så går det bra att mejla mig på cath2009[@)]live.se - naturligtvis utan klamrar!
Sluttid är 23/6 kl- 23.59. På midsommardagen presenterar vi vinnaren som röstas fram av familjen!
Vinnaren får ett överraskningspaket med dekorationer.

Kramar, Cath.

29 kommentarer:

smuulan sa...

Usch vad tråkigt att ni har det jobbigt, men underbart att få stöd och omtanke av nära och kära när det är jobbigt! Och jätteroligt med utmaningen du drar igång, jag hänger på!!!
Kram kram!

Carina sa...

Hej,Cath!
Hoppas innerligt att allt ordnar sig för er familj.Tänker på dig!Skall försöka att bidra med något alster till din utmaning.
Ha,det så bra du kan.
Kram!

Kellis sa...

Uscha då, hoppas dottern snart mår bättre!!

Kram/Kathleen

Petra/Paradise sa...

Tråkigt att höra att din äldsta dotter inte mår bra. ta hand om varandra och ta vara på tiden tillsammans.

Men vilken gullig utmaning!!
Den skulle jag gärna ge mej på! :D
Får se om jag hinner å kan.

Må gott sötnos!
KRAM Petra

Lilo sa...

Kramar Cath! Skulle jag få tiden att göra ett kort skulle det skickas till dig! Du är så himla omtänksam och snäll jämt! Och alltid så kul att träffa dig!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Förstår att det känns rätt tufft nu men jag hoppas att du för en liten stund kunde bara vara scrappare i lördags, även om telefonen påminde. Tycker att du är stark och en helt tokmysig person. Härlig utmaning som jag hoppas hinna vara med på om Viggo får vara lite frisk nu!
Kram!

Hegu sa...

Jag håller med om att kära vänner är viktigt att ha i livet som följer en i vått och torrt! Jättefin utmaning...som jag ska försöka hinna med...:)

Kramar
Helen

Pillan sa...

Tycker din utmaning är helt underbar... hoppas jag hinner med ett litet bidrag!! Önskar dig och din familj allt gott och att dottern snart mår bra!!
Kram, Pillan

Gurkiss sa...

Usch så tråkigt att höra att din äldsta dotter mår dåligt.
Jag hoppas verkligen att det ska bli bättre.

Härligt att höra att vänner och släkt ställer upp och stöttar det är guld värt när man har det tufft.

Massa tankar och kramar Gurkiss

Carina sa...

Hej,igen!
Nu är mitt bidrag färdigt till din tävling och finns att kika på i min blogg..Ett fantastiskt fint tema.

Tänker på dig!
Kram!

Cilla sa...

Tänker på dig! Det var så kul att träffa dig i helgen, hoppas det kommer ett nytt tillfälle snart=D Så kan vi skapa med de där papperna (<- så stavar jag tror jag, är det rätt fröken?) du vet:) Stor kram!

susanne sa...

VAd jobbigt när barnen inte mår bra..

Här finns mitt bidrag till utmaningen

http://uzaans.blogspot.com/2011/06/vanner-som-du.html

Unknown sa...

Hej!
Familj och vänner är det viktigaste i livet,inget annat spelar någon roll,jag hoppas att din dotter snart mår bättre.
Tycker om din utmaning så jag har gjort ett kort i vänskapens tecken.
pysselvekstad.blogspot.com
Kram Jessie

Carola sa...

Hoppas din dotter snart mår bättre. *krama*

Tack för utmaningen, här hittar du mitt resultat:

http://scrapgatan16.blogspot.com/2011/06/lite-nytt.html

EvaE sa...

Det är alltid en mardröm när ens barn inte mår bra. Tur att du har vänner som ställer upp när du verkligen behöver det.

Här är mitt bidrag till vänskapstemat:
http://3.bp.blogspot.com/-vRdggw_YlIA/Te_aHf0gMoI/AAAAAAAAABg/bei5NGRslNo/s1600/scrap+002.jpg

mvh Eva

onkis sa...

Hoppas verkligen att eran dotter snart mår bättre.
Här kommer mitt bidrag till din utmaning.
http://onkis.webblogg.se/2011/june/utmaning.html
Ha en bra dag!

LisaVeronica sa...

Hoppas ni mår bättre snart...Jag har gjort en lo på temat vänskap http://bcreative1.blogspot.com/2011/06/vanskap.html
Tack!

Lindha sa...

Vilken härlig blogg! Det är mitt första besök, men jag följer dig gärna i fortsättningen!

Det är så sant det du skriver om vänner, när det blåser som mest så ser man vilka som står kvar. Hoppas det går åt rätt håll för din dotter!?

Jag har just lämnat över en present till en vän och låter det bli mitt bidrag till din utmaning:

http://lindhasplejs.blogspot.com/2011/06/bidrag-till-pysselmyran.html

Kram LIndha

Jozebelle sa...

Nej vad ledsen jag blev när jag såg det här, jag vill inte att någon av mina vänner ska ha det jobbigt, jag hoppas verkligen att det vänder snart för er för det verkar vara väldigt väldigt tufft.Jag vet hur det är att ha en dotter som inte mår bra...
Jag tänker på dej/er!

Kraaaaaaaaam

Zornitsa sa...

Men åh... det låter tufft! Är det något man vill här i livet så är det att barnen ska må bra och vara lyckliga. utan att jag känner till några detaljer så önskar jag och hoppas att det snart kommer att vända. Jag blev så rörd av ditt "tacksamhetstal" för jag är i en jobbig situation själv pga en elak och arogant person som förstör för mig och min familj så det här med vänner och stöd betyder såååå mycket! Och det är inte bara vännen som prövas i nöden utan nya bekantskaper med och de tär härligt med folk som bryr sig och tar sig tid att visa det! Bamse kram till dig!!!!!

Emelie sa...

Alltid jobbigt när någon i familjen mår dåligt ! Hoppas det blir bättre snart ! Kram

Här kommer mitt bidrag till din tävling : http://mittikaoset.blogspot.com/2011/06/vanskap-ar-viktigt.html

Maiden sa...

Stor kram till dig och din familj från mig!!! <3

Susy sa...

Underbart tema!

Här kommer mitt bidrag:

http://susysscrapmakeri.blogspot.com/2011/06/friendship.html

Var rädd om dig!

KRAM SUSY

elsamaja sa...

Jag hoppas innerligt, att dottern mår bättre och får den hjälp hon behöver. Det är alltid svårt när det är tonårsbarn/vuxna barn som mår dåligt, det är inte lika lätt att hjälpa, som när dom är små, och det kan räcka med att ta dom i knät och trösta.

Kram till er alla

Här kommer mitt bidrag till utmaningen.

http://elsamajarun.blogg.se/2011/june/hmmmmmmmm.html

Pillan sa...

Hoppas dottern mår bättre nu!! Här kommer mitt bidrag i form av ett litet kort till en som är svårt sjuk...
http://pillan-pillan.blogspot.com/2011/06/utmaning-tema-vanskap.html
Kram, Pillan

Miss Goldie sa...

Hoppas allt löser sig med din dotter! Jag blev inspirerad till att scrappa ett gammalt foto som jag haft liggande här...resultatet hittar du här:
http://missgoldies.blogspot.com/2011/06/vanskap.html

Heijen sa...

Hoppas hela familjen mår bra. Det är tufft när någon inte gör det, kan tänka mig att det är värre när det gäller ens egna barn. Been there och vet att en dag kommer allt kännas lättare för din dotter.
Styrkekramar, Heijen.
Mitt bidrag till utmaningen hittas här: http://heijensscrap.blogspot.com/2011/06/utmaning-vanskap.html

Johanna Thelin sa...

Hej, hej! Hoppas att din dotter mår bättre och vilken fin utmaning du har kommit på =)

Här är mitt bidrag:

http://johannascardmaking.blogspot.com/2011/06/du-och-jag-det-ar-vi-det.html

Ha det bra!

Jeanett sa...

Håper det går bedre med dere. Det er ikke noe gøy når de nærmeste ikke har det bra.

Tenkte jeg skulle slenge meg på utfordringen din. Vennskap er vel noe som er det viktigste i menneskers liv:) Mitt bidrag er her: http://jeanettskortblogg.blogspot.com/2011/06/vennskap.html

Ønsker deg og familien en flott midtsommer;)
Klem